Visum en meer! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dominique - WaarBenJij.nu Visum en meer! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dominique - WaarBenJij.nu

Visum en meer!

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

10 September 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hallo lieve lezers.

Inmiddels weer een paar dagen geleden dat ik hier iets heb geplaatst dus ik vond het weer tijd worden voor een berichtje. Let's get started!

Vorige week donderdag zijn Kim en ik naar Nelspruit gegaan (de mensen die mij op facebook hebben weten dit al uiteraard) om mijn verlenging van mijn toeristen visum te gaan regelen. Nou is 'regelen' een groot woord want het was in feite gewoon papieren inleveren. In ieder geval, we waren vroeg opgestaan want de afspraak was om 10.00 (moest er 15 minuten eerder zijn) en het is vanaf de Lodge zeker 3 uur rijden naar Nelspruit. Koffie gezet, in kleine thermo bekers geschonken en daar gingen we. Mooie route om te zien!
Nou kom je dus aan in Nelspruit, is het eerst nog zoeken naar een parkeerplaats die wij gelukkig snel vonden. Ja, en toen moesten we het gebouw vinden waar ik moest zijn. 10 minuten later stonden we dan eindelijk in de lift naar de juist verdieping. Bij de deur van het 'kantoor' waar ik moest zijn stond een bewaker, die ging ons eerst controleren op wapens en dergelijke. Nu komt het proces van je visum indienen:

- 'NEXT!' werd er geroepen vanaf balie 1. Ik netjes naar balie 1, gaf daar al mijn papieren (bankstatements, kopieën van paspoort en visa pagina, retourticket etc etc) dat werd vervolgens allemaal bekeken door een vrouw die erg vrolijk keek. Nee echt! Je kon gewoon zien dat ze het leuk vond om daar te zitten.. maar ja. Afijn, ging de dame nog moeilijk doen over mijn kopieën want het waren geen goede kopieën. Ik gelijk gezegd dat het goedgekeurd was door Intergate en de politie (ondertussen brak het zweet mij al uit), maar na een hoop gezucht en gesteun kreeg ik alles terug in een zwarte map. 'You can sit down!'
- 'NEXT!' werd er weer geroepen maar deze keer vanaf balie 2. Ik naar balie 2 waar WEER alles werd gecontroleerd en toen mocht ik betalen (1775zar armer). Ook dat ging niet geheel soepeltjes want het apparaat voor het pinnen werkte niet dus Kim moest naar de bank, daar geld opnemen, dat weer depositen en dan met het bewijs terugkomen. -15 minuten later- Kim het bewijs van betaling gegeven. 'You can sit down!'
- 'Come inside!' werd er geroepen vanuit een kamertje. Ik het kamertje in waar ik op een hoge kruk moest zitten, mijn naam en geboortedatum in een camera moest zeggen, daarna werden er foto's genomen en vervolgens werden er ook nog afdrukken gemaakt van mijn vingers.

En toen waren wij klaar! En nee ik weet nog niet of ik nu langer mag blijven. Over 8 weken krijg ik te horen of mijn visum is verlengd of niet. Dus wordt vervolgd!

Uiteraard zijn er ook leuke dingen gebeurd. Zo hebben wij op 7 september zeker 25 olifanten gezien. Wellicht meer want verderop liep nog een kudde olifanten. Wat een machtig gezicht zeg! Foto's heb ik gister al hierop gezet en ik heb ook wat filmpjes gemaakt maar het lukt mij helaas niet om het hier te uploaden. Ze staan echter wel op mijn Facebook pagina mocht je het nog niet gezien hebben.

Daarnaast ben ik inmiddels ook officieel verhuisd naar de Rondavel, mijn nieuwe vertrek voor de verdere periode van mijn stage. Met een beach thema! Ja! We zitten hier in de bush maar de Rondavel heeft een beach thema omdat Kim daar gek op is en omdat het gewoon heel gaaf is. Zodra het helemaal klaar is (er moet nu nog het een en ander bijgewerkt worden!) zal ik foto's plaatsen.

Nou. Ik denk dat, dat het wel weer een beetje was. Als er nog mensen nieuwsgierig zijn naar andere zaken, stel gerust je vragen.
En tot de volgende keer weer!

Bushveld greetings
xxx

  • 10 September 2014 - 13:07

    Ingrid:

    Hoi fimpje gezien zal oma gauw ook laten zien en slaap ze in je rondavel!!!
    Er staat ons heel wat te wachten straks in oktober We hebben er zin in!!!!! Camera en toebehoren staan al klaar!!!xxx

  • 14 September 2014 - 15:29

    Je Weet Wel:

    Waar blijven de fotoos van de rondavel?????

  • 21 September 2014 - 14:02

    Ilonka:

    Nou dat visum ging net zo "geweldig" als de aanvraag voor India XD!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Iemand die van reizen houdt en er nooit mee wilt stoppen.

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 3705

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 16 Januari 2015

Kurhula and more.

Landen bezocht: