Eerste dag in Hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dominique - WaarBenJij.nu Eerste dag in Hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dominique - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Hoedspruit

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

16 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Goodevening Ladies and Gentlemen.

Lange en vermoeiende dag achter de rug maar maak speciaal voor de nieuwsgierige lezers nog even tijd om een berichtje te plaatsen.

Gisteravond had ik, wellicht met mijn ietwat stomme hoofd, toegezegd om vandaag met een boswandeling mee te gaan. 'Het is wel om 06.00' werd er nog aan toegevoegd. 'Ah maakt niks uit!' zei ik overmoedig. Dus vanochtend om 05.30 ging mijn wekker en het eerste wat er door mijn hoofd ging was 'waar de fuck ben in aan begonnen?'. Met veel moeite mijn bed uiteindelijk uitgerold, aangekleed en toen nog even snel een kop koffie gedronken. En toen stonden wij (een frans stel en ik) netjes om 06.00 klaar voor de boswandeling. Had ik spijt? Oh ja! Was het, het waard? Uiteindelijk wel.

Overigens begrijpen jullie vast wel dat het niet echt een boswandeling was maar meer een safariwandeling. In ieder geval de totale groep bestond uit 11 personen waarvan 2 'Rangers' waren en de rest toeristen (ja daar hoorde ik ook bij). Eerst kregen we een korte uitleg van de leider van de groep;

Jullie dienen in ganzenpas achter elkaar te lopen met niet meer dan één meter tussen elke persoon, als ik mijn hand opsteek moeten jullie meteen stil staan en als ik mijn geweer van mijn schouder afhaal ga dan vooral NIET rennen.

Duidelijk dus. Na dit praatje gingen wij uiteraard netjes in ganzenpas achter de twee Rangers aan. Veel geleerd over wat je allemaal kan eten en wat je vooral niet kan eten. Hoe je aan hoefafdrukken van een Giraffe kon zien of het om een vrouwtje of mannetje ging. EN uiteindelijk hebben wij het zelfs voor elkaar gekregen om in de buurt van een Olifant te komen. Helaas heb ik daar geen foto van kunnen maken want het beest in kwestie stond verscholen achter een stel bomen op zijn gemak te eten. Onmogelijk om dat met een camera vast te leggen maar prachtig om dat zo in het echt te zien. Na ongeveer 3,5 uur zat de wandeling erop en was iedereen doodmoe. Mochten jullie overigens willen weten wat ik heb gezien tijdens deze wandeltocht dan moet je maar even naar mijn foto's kijken (als ze vanavond willen uploaden!).

Vanuit ons startpunt weer teruggereden naar Kurhula waar de dagelijkse werkzaamheden gewoon door waren gegaan. Heb onder andere geholpen bij het ontbijt, de nacontrole van de lodges gedaan, gasten te woord gestaan bij vragen en toen was het alweer tijd om het diner te gaan verzorgen. Wij eten overigens hetzelfde als de gasten. En dames en heren, ik heb vandaag voor het eerst struisvogel vlees gegeten. Het was heerlijk!

Nu lig ik heerlijk in mijn bed en ga ik dit afronden. Voor vragen kunt u bij mij altijd terecht, laat maar een reactie achter en ik zal er zo spoedig mogelijk op terugkomen. Haha! Maar serieus. Vragen zijn altijd toegestaan.

Veel liefs,
Dominique

  • 16 Augustus 2014 - 22:09

    Brinsley:

    Gaaaaaaaf do!! Jaloers :))))

  • 17 Augustus 2014 - 00:27

    Ilonka:

    Nieuw bootje gekocht?
    Klinkt als een top bos/safari-wandeling!
    Ook vooral al die dieren

  • 17 Augustus 2014 - 09:49

    Ingrid:

    Wijs hoor,straks wij ook wandelen,moet dus toch op zoek naar Timberlands!!!!!xx

  • 17 Augustus 2014 - 10:50

    Marja:

    apart zeker om die dieren nu echt in het wild te zien en fijn dat je ons op de hoogte blijf houden ook al ben je moe.

  • 17 Augustus 2014 - 12:24

    Astrid:

    Pas 1 dag daar en je hebt al een heel avontuur achter de rug.
    Pas goed op je zelf.

  • 18 Augustus 2014 - 11:14

    Salina:

    Dowie!
    Typisch jij bent er net 1 dag en gaat meteen op avontuur!
    Fijn dat je vlucht zo gemakkelijk ging en dat je je nu al zo thuis voelt, echt gave foto's ook. Je sms was trouwens ook aangekomen :)
    Mijn reactie liet zich even op zich wachten omdat ik in Zeeland zat met klote internet.
    Kijk nu al uit naar je volgende verhaal! Veel plezier en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Iemand die van reizen houdt en er nooit mee wilt stoppen.

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 3701

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 16 Januari 2015

Kurhula and more.

Landen bezocht: