Veilig aangekomen - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dominique - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dominique - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

15 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Lieve lezers.

Nou de lange reis zit erop. Vanaf gister 15.40 onderweg geweest en vanochtend om 11.20 kwam ik dan eindelijk aan in Hoedspruit.

De reis is geheel vlekkeloos verlopen. Geen jankende baby's of rond rennende kinderen. Samen met twee stewards gelachen om een ietwat dikke man (lees: tientonner)die liep te klagen dat 'de stoelen te smal waren' maar ook dat 'de geserveerde porties niet groot genoeg waren. Ook hartstikke gezellig geouwehoerd met de stewards en stewardessen. En na een vlucht van 10 uur was het tijd om in Johannesburg over te stappen.

Door customs, bagage opnieuw ingecheckt, langs de douane, naar gate E10 lopen en toen had ik van mijn 2 uur en 40 minuten overstaptijd nog slechts 30 minuten over. De vlucht van Johannesburg naar Hoedspruit ging nog sneller. Daar werd ik al opgewacht door Kim (eigenaresse Kurhula) en zijn we nog boodschappen gaan doen. En toen was het richting 'huis'.

Na een uur rijden kwam ik dan eindelijk op mijn echte eindbestemming aan; Kurhula Wildlife Lodge. Korte rondleiding gehad en vervolgens werd mij de weg gewezen naar mijn tijdelijke onderkomen. Over ongeveer anderhalve week zal ik verhuizen naar een geheel gerenoveerde Rondavel. Het plan was dat ik er nu al in kon trekken maar een probleem met de leidingen (en uit de muren gutsend toiletwater) liet het allemaal even anders lopen.

Voor nu vind ik het wel weer mooi geweest. Mijn spullen liggen nog her en der verspreid dus die ga ik even allemaal een plek geven. Morgen, of een dezer dagen, volgen er wat foto's van de omgeving! Ik voel mij in ieder geval helemaal op mijn plek.

Tot de volgende keer,
Liefs Dominique

  • 15 Augustus 2014 - 16:42

    Ilonka:

    Lachen om anderen is altijd goed! :D

  • 15 Augustus 2014 - 16:53

    Marijke De Groot:

    Fijn te lezen dat je heelhuids bent aangekomen en de vluchten goed doorstaan hebt!
    Nu even acclimatiseren, zit nu met je moeder te kletsen, haha.
    Ook al een giraffe gezien hoor ik.
    Eet smakelijk en werk ze morgen!
    Liefs T Marijke

  • 15 Augustus 2014 - 17:03

    Ingrid:

    Hoi net je blog gelezen , maar ik had al met je geface timed!!!!
    Ja moeders wordt modern. Deze kamer zag er ook prima uit, ben dus benieuwd naar de rondavel. We houden contact op wat voor manier ook, handig die moderne technologie!!!
    Werk ze morgen!!! Ja rusten is er niet bij, meteen morgen aan het werk. XXX van ons

  • 15 Augustus 2014 - 17:27

    Deddo:

    Leuk voor je: nog voor je in Afrika was, had je al een olifant gezien :D
    Blij dat je goed aangekomen bent (shaken, not stirred) en dat je het naar je zin hebt daar.
    Werk ze (ik draai me morgen nog wel een keertje om) en tot gauw.

    xxx
    deddo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Iemand die van reizen houdt en er nooit mee wilt stoppen.

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 3702

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 16 Januari 2015

Kurhula and more.

Landen bezocht: